glitter-graphics.com


Welcome To Farah Elyana Binti Azhar's Official Blogg :)


Friday, July 30, 2010

happy day (:

26 july 2010 
Location : Bilik Pengawas
Subjek : Bahasa Melayu


today dpt BM paper 1 . as usual , kitorunk kena write kertas kwn , tak bole write kertas sndri . cikgu bgy paper boys kat girls and paper girls kat boys . tnpa melihat nme . aku maen amek jeh . HEH , paper hanafi rupanya . after that , cikgu suruh kitorunk sbut mrkah . bila time nme aku disebut , I yg jwb . terkedu aku . lah , dia ke yg write kertas aku ? smue dah pndang aku smcm . hnya I yg pndang aku smbil trsnyum . weird aku dibuatnya . then cikgu suruh kitorunk pulangkan balik kertas kwn . aku dah bagi kat hanafi dah . bila aku dah siap pkai kasut . ttbe I hulur kertas kat sebelah aku . aku amek and ucap terima kasih . tpy tak pndang dia pun . HAHA


Dia tulis kat kertas aku . “ O.K lar tu (: “ secara automatic , aku tersenyum . haihh , I . kau mmg betul betul buat aku jadi gila . ingat psl kau aje dah boleh buat aku trsnyum . hisy , jampi ape kau pkai haaa ?


28 July 2010
Location : 3Bijak’s Classroom
Subject : English


Suasana riuh rndah di dlm klas 3Bijak brtukar mnjdi snyap sebaik sja Miss Ng berdiri di hdpan kelas utk memberi kami BI paper 2 exam hari tuh . Miss Ng puji literature kamilya . kau mmg hebat , kamilya (: smpai skrg aku masih belum dpt kalahkan kau . HAHA tapi kau kata aku punya result must be better than kau . thanks bebnyak weh , kau salu bgy smngat kat aku . syg kau lah nenek gilaaaa <3


Nway , berbalik kpd topik asl . saat yg ditunggu telah tiba . teacher melaung nme aku dgn lantang seolah olah result aku teruk gilaa nk mati =,=” ( mmg nak mati dah pun time tuh “_____” ) bila aku dah ke dpn nk amek paper . cikgu ttbe ckp .


“ I want you to pay attention to Farah Elyana’s essay . I gave her 25 / 30 ! “ terkaku aku kat depan . tak percaya !


Then afiq ahmar mnyampuk “ why 25 ? “


The teacher balas “ why ? she manages to write and elaborate well . blablabla "
Then teacher smbung “ the best part is , she wrote ‘ Yes , there are many benefits we can get from watching Astru . we can gain knowledge and learn new things from the channel such as blabla . But , how about the other channels ? we will switch on it once in a blue moon . don’t you think that it is just wasting our money ? “


Pergh , kembang sekembang kembang maggie dah aku time tuh . HAHA penat aku tggu Miss Ng baca essay aku , aku pun dduk laa skjap . then azreen ckp


“ alaah , nak dduk yaaa ? kesiannn . nih ade kerusi “ pastu dia amek beg dy dry kerusi tuh . bertmbah malu aku dibuatnya ! then teacher cakap


“ karangan Yana sme dgn dia nih “ balas teacher smbil menunjuk ke arah ikram . satu kelas boo kitorunk . yg si aqilah nih pun satu . dia ckp

“ eyh , nnty I mara “
pastu I blas “ apa aq pulaak ? “


then , dorunk smue ketawa . saba jela aku . aku dah jadi mcm cacing kepanasan dduk kat depan tuh . aiyoo . tpy aku ttap sygkan 3Bijak . ehem , and most importantly , sayaang dia jugaak <33


29 july 2010 
Location : 3Bijak's Classroom


today bored gilaa . 6 masa cikgu tak masuk kelas ! kerja kitorunk , well , as usual lah . pot pet pot pet . nway , kisah aku and I mmg hngat dperkatakan oleh 3Bijak’s student . dah jadi mcm goreng pisang panas pulak . satu kelas dah tahu . hadoi , cepat betul news travel berjalan .


Bytheway , kitorunk bace artikel about lipas yg niena bawak pergi sekolah . bila dah habis , kitorunk pass kat budaak laki .


I pergi cakap “ eeeeee , aku mnyampah dgn lipas “


then aqilah pun mmndai buat cerita . dia kata nanti bila aku khawin dgn I , dia tak boleh bygkan cmne kitorunk brdua jumpa lipas . then , dgn memek muka aqila mngajuk ::


“ Abg , eeeeeeeeeee , ada lipas lahh “ dia kata aku ckp nih ,
Then I balas “ eeeeee , Abg pun takut lipas jugaak ! “


Then , dorunk smue ketawa . aku pun tumpang sekaki walaupun dlm hati aku terasa nak cekik cekik jee batang leher si aqila tuh . JAHAT BETUL ! =,=” dan itulah yg kitorunk lakukan shinggalah Puan Salina masuk utk ajar seni . ergghhh , what a boring subject “____”

30 july 2010
Location : 3Bijak's Classroom


today jumaat ! yeah , besok ade hari kantin kat binjai . nak kmpul rmai rmai doe dgn 3Bijak’s student <33 mse PJ . well , biaselah . maen badminton , tali skeeping and netball . tue jelah . mse BM pulaak . kitorunk terus pergi bilik pngawas . dah laa fina kata cikgu mara gila dgn krangan kitorunk . seram bulu roma aku . dah smpai sne , cikgu bgy krangan yg cikgu da semak . aku tak dpt lagi . cikgu tgh semak la tu kot .


After a few while , cikgu sebut nme aku . aku pun pergi kat cikgu . cikgu tgh kira mrkah aku . aku dpt 88 / 100 ! whoaaaaaaaaaa , terkejut gilaa doee . cikgu siap ckp krangan aku cemerlang lagi . thank god BM aku A . aku pun balik kat tempat dduk aku smbil trsnyum lebar :DDD


YESS , aku brjya kalahkan kamilya . HOHOOO . baru dua subject aku kalahkan . BM and BI . dua dua essay pulaak tuh . bgga aku :P HAHA kamilya , bgy aku kau ttap lebih pndai drpd aku . Tapi takpe , lepas nih trial . aku akan cuba kalahkan lebih bnyk subject lagiii :D wlaupun baru dua subject aku dpt kalahkan kau , kira okeylah . ade peningkatan yg mmberangsangkannn :)) go baby go ! ( trademark 3Bijak :))


Mse Bi pulak , kitorunk bincang psl summary . erghh , bosan =,=” Miss Ng tegur I psl rmbut dia .


Miss Ng ckp “ perasan tak rmbut dia ade tanduk hari nih ? “ satu kelas ketawa serentak . aku pun join skali . tue laa , mmndai ckp org lmbab . tak psl psl dia yg kena . HAHA :))


Nway , suri suruh aku ckp ‘ehem’ kat I . ISYH , aku tak berani doe ! dibuatnya dia tak nak , FREEFREE diketawakan “_______”


With Love ,
Farah Elyana Azhar

3 comments:

  1. hah, da bangga da. hahahah, syg ko gak ur moyang sengal :p pasnie, beat aq taw. bia aq blanja ko :)

    ReplyDelete
  2. HAHA okey gilaaa ! nway, thanks for the lovely necklace <3

    ReplyDelete